Social Icons

Pages

Monday, March 18, 2013

Sedih.....


Jika sebelum ini aku ternanti-nanti akan jawapannya…
Jika sebelum ini aku masih tertanya-tanya…
Apa yang diharapkan kini berada di hadapan mata…
Mampukah bertahan….
Ya Tuhan, terlalu banyak perkara yang sedang berlegar-legar di kepala…
Diri ini seakan-akan tidak mampu berhadapan dengan situasi ini…
Mungkinkan air mata akan mengalir laju…
Mungkinkan diri akan menjadi seorang yang tabah…
Ya Tuhan, kau berikanlah kekuatan kepada aku…
Terlalu berat rasanya hendak berjauhan daripada keluargaku..
Walhal ianya cuma berpisah daerah sahaja…
Sesungguhnya situasi ini sangat sukar bagi diri ini…
Siapa yang akan menjaga makan dan pakaiku kelak…
Pertanyaan demi pertanyaan...
Ya Tuhan, aku akan menganggap ini sebagai salah satu daripada dugaan dan takdir yang telah kau tentukan buat diriku agar aku lebih kuat dan lebih menghargai apa yang aku ada ada masa ini....

No comments:

Post a Comment